субота, 18. октобар 2014.

Operacija

10. maja 2011. godine, sedamnaestomesečnoj Mini je ugrađen kohearni implant Freedom na KBC Zvezdara. Operacija je prošla odlično, prva merenja u toku operacije još bolje. “Ona je knjiški primer uspešno izvedene implanatacije”, reče dr. Sama operacija je trajala nešto kraće nego što smo očekivali, nakon 1h i 40 min,  sestre su nam je u naručju donele iz operacione sale. “Previše je sitna da bi je vozili na krevetu”. Malo je kenjakala kad se razbudila, tražila vodu, prvih pola sata nije dala da je dodirnemo, samo je htela kod dede u naručje. Deda je nosio po bolničkoj sobi i pevušio… Posle pola sata se malo smirila, tražila da sedne na krevet…opet hoće vodu, a ne sme ništa da pije 1h posle operacije. Obišla nas je anesteziolog, pregledala je, sve je u najboljem redu. Uključujemo crtani na lap-topu. Mina se smirila, gleda Miki Mausa. Dolazi dr Kosanović da je obiđe. Smeje se. “Prvi put vidim da dete sat vremena posle operacije sedi i gleda crtani ko da ništa nije bio”. Smejemo se I mi. Odahnuli.
Tri dana smo ostali u bolnici, ni jednom nije dobila ništa protiv bolova, nije bilo potrebe. Dva sata posle operacije je jela boraniju za ručak. Primala je antibiotik, preventivno.
Prvo veče je malo stenjala kao da je boli, ali se brzo smirila i zaspala. Ja sam budna sedela iznad kreveca  i gledala u malu zavijenu glavu da je slučajno ne bi okrenula i pritisnula ranu pa da je zaboli. Pred zoru sam zaspala tako iznad kreveca.

Drugi dan, skidanje zavoja. Ne znam ni sama šta sam očekivala. Strah me je. Ono što sam videla me oduševilo. Nisu joj čak ni kosu obrijali (džaba smo je ošišali na kratko), iza uveta mali ožiljak, nekih 4cm, nalik na ogrebotinu, ne vide se nikakvi konci (dr je ušio onim samoapsorbujućim koncima koji se ne vide – nema skidanja konaca, a danas skoro da nema ni ožiljka). Ono što me zaprepastilo je izbočina na desnoj strani glave i desno uho koje je nekako “pobeglo” na gore i užasno oklempavilo. Doktor se smeje, “Ne brinite, uvo će se vratiti na svoje mesto, još uvek je sve malo otečeno”.  Izbočina je malo veća jer Mina ima veoma sitne kosti glave, pa nije mogao duboko da se stavi implant. I to će se smanjiti kako bude rasla. Mesecima nisam smela da dodirnem to mesto, čak joj ni kosu nisam detaljno prala sa te strane. :)
                                                        Mina - dan nakon operacije

Нема коментара:

Постави коментар