субота, 18. октобар 2014.

Šta dalje? Kako do kohlearnog implanta?

Preskočiću deo gde objašnjavam zašto sam stala sa pisanjem bloga. Nemam dovoljno dobar izgovor. Ono što sam obećala nastavljam sada. Sledeća faza…
Od tog decembra 2010. godine, putovanje je postalo naša svakodnevnica. Živeli smo na relaciji Beograd – Podgorica. Nekad smo išli svi zajedno, zamišljajući da je to samo jedno porodično putovanje, nekad smo Mina i ja bile same, previše često je dvogodišnji Nebojša ostajao sam sa babom i dedom. To sam shvatila jedne zimske noći kada nas  je dočekao na aerodromu i oduševljeno počeo da priča šta se desilo u prethodnih mesec dana, a ja ga nisam razumela ni jednu jedinu reč.
U Beograd smo išli na “vežbe”, tj. odgovarajući surdološki tretman na Odsek za audiologiju u Svetog Save. Mina je napredovala divno. Iako joj aparati nisu pomagali da čuje, nosila ih je bez problema, bila je strpljiva i angažovana na tretmanima, sarađivala je bez pogovora. Samo da je implantiramo i biće kao zmaj, govorili su nam svi.
Dok je Mina odrađivala svoj deo na vežbama, mi smo tražili način da što pre upadnemo na listu za implantaciju. Mina, po tati, ima srpsko državljanstvo, ali tata ima prebivalište na Kosovu, pa je sva administrativna procedura bila duža i komplikovanija (vađenje zdravstvene knjižice, uputi, mišljenja specijaliste).
Pošto su nas odbili u KC Srbije (popunjena lista), došli smo do Prof. dr Kosanovića i KBC Zvezdara. Imam samo jedno da kažem – hvala KC Srbije što su nas odbili.
Nemam dovoljno reči hvale i oduševljenja za  ovog divnog čoveka, svetskog hirurga I vrhunskog profesionalca. Niti dovoljno reči da opišem svoj šok predratnim uslovima u kojima se izvodi kohlearna implantacija u ovoj ustanovi, kao jedna od najkomplikovanijih mikrohiruških operacija. Tuga...
Ovo nije reklama…jedan od retkih aspekata kojima sam zadovoljna u celom ovom procesu je sama operacija, priprema i oporavak. Čvrsto verujem da na bolje stručnjake i bolji tretman nismo mogli naići nigde u Srbiji.


Operacija je dogovorena za proleće 2011. godine, nazire se svetlo na kraju tunela. Samo da je implantiraju i našim mukama je kraj, Mina će moći da čuje, naučiće da govori, ići će u korak sa svojim vršnjacima, ići će u redovnu školu… Pa I Minini terapeuti su nam to stalno ponavljali – samo da je implantirate i ona će biti kao zmaj. Koliko samo nismo imali pojma ni o čemu! Ni mi, a ni oni, što je najtužnije…

Нема коментара:

Постави коментар